Potpisivanjem Sporazuma o slobodnoj trgovini sa Evropom, carina na automobile pašće 2,5 odsto već prvog januara. Planira se da do 2014. godine carina bude potpuno ukinuta. Međutim, uvoznici smatraju da tako mali procenat neće uticati na prodaju automobila, koja je 30 odsto slabija nego prošle godine. Cene se već sada nalaze na istorijskom minimumu i nema prostora za dalja pojeftinjenja. Radi se o tome da su sve marže potpuno prepolovljene, nema više investicija, nema više razvoja u ljude, nema više razvoja u mrežu. Očekuje se da će padom carina, od Nove godine, cene biti niže maksimalno dva odsto, što znači da ako, na primer, vozilo košta 10.000 evra, pojeftinjenje može biti najviše 150 evra, dok kod vozila od 50.000 ili 100.000 evra, cena može biti i nekoliko hiljada evra niža. Svejedno je da li će se neko odlučiti da auto kupi sada ili početkom sledeće godine. Sa druge strane, pojedini prodavci smatraju da je upravo sada najbolje vreme za kupovinu automobila.
Iako će od Nove godine carina na uvoz automobila pasti 2,5 odsto, uvoznici poručuju da se cene automobila neće značajno smanjivati. Prodaja automobila 30 odsto niža u odnosu na prošlu godinu.
Potpisivanjem Sporazuma o slobodnoj trgovini sa Evropom, carina na automobile pašće 2,5 odsto već prvog januara. Planira se da do 2014. godine carina bude potpuno ukinuta.
Međutim, uvoznici smatraju da tako mali procenat neće uticati na prodaju automobila, koja je 30 odsto slabija nego prošle godine.
Predsednik Asocijacije uvoznika delova i automobila Miloš Petrović rekao je u Dnevniku RTS-a da se cene već sada nalaze na istorijskom minimumu i da nema prostora za dalja pojeftinjenja.
"Radi se o tome da su sve marže potpuno prepolovljene, nema više investicija, nema više razvoja u ljude, nema više razvoja u mrežu", rekao je Petrović.
On očekuje da će padom carina, od Nove godine, cene biti niže maksimalno dva odsto, što znači da ako, na primer, vozilo košta 10.000 evra, pojeftinjenje može biti najviše 150 evra, dok kod vozila od 50.000 ili 100.000 evra, cena može biti i nekoliko hiljada evra niža.
Petrović, zato, kaže da je svejedno da li će se neko odlučiti da auto kupi sada ili početkom sledeće godine.
Sa druge strane, pojedini prodavci smatraju da je upravo sada najbolje vreme za kupovinu automobila.
"Smatram da je već sad dobro da se kupci odluče za kupovinu modela, s obzirom na to da mi već sada dajemo popuste koji prevazilaze tih 2,5 do 3 odsto, koliko je najavljen pad carine", kaže Dušan Cincar iz "Autočačka".
Stanko Radić iz "Grandmotorsa" kaže da bi trebalo da za sve na tržištu postoje isti uslovi, da ne bi trebalo da bude subvencije ili da one postoje za sve, da bi se povećala prodaja automobila.
"Što se tiče kredita i kamatnih stopa, to bi morala da bude apsolutno fer igra i da svi kreću sa iste polazne tačke", smatra Radić.
Predsednik Asocijacije uvoznika delova i automobila Miloš Petrović kaže da država mora da pronađe načina da se prodaja automobila unapredi, jer će imati manjak u državnoj kasi od 2,5 odsto ukidanjem carina.
On je naveo da se država već odlučila za povećanje raznih taksi i registracija vozila kako bi pokrila manjak u kasi posle ukidanja carina, ali navodi da samo unapređenjem prodaje ima mogućnosti da se veći novac slije u državnu kasu.